UTP
    • Manual
    • Políticas
    • Estadísticas
        Buscar 
        •   Repositorio Institucional de la UTP
        • Publicaciones Científicas y Tecnológicas
        • Buscar
        •   Repositorio Institucional de la UTP
        • Publicaciones Científicas y Tecnológicas
        • Buscar
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Listar

        Todo el RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosTemasAsesoresCampusEsta comunidadPor fecha de publicaciónAutoresTítulosTemasAsesoresCampus

        Filtrar búsqueda

        AutorChamorro-Atalaya, Omar (3)Gamarra-Mendoza, Sofía (2)León Velarde, César Gerardo (2)Morales-Romero, Guillermo (2)Quispe-Andía, Adrián (2)Trinidad-Loli, Nicéforo (2)Alanya Beltran, Joel Elvys (1)Alsaraireh, Mohammad Yousef (1)Anton-De los Santos, Marco (1)Atoche-Wong, Raquel (1)... másTemas
        Online education (8)
        COVID-19 and Education (2)Educación por internet (2)Pedagogical quality (2)University students (2)Academic performance (1)Aprendizagem online (1)Deserción estudiantil (1)Drafting (1)Engineering students (1)... másFecha2021 (5)2022 (3)


        Buscar

        Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

        Filtros

        Use filtros para refinar sus resultados.

        Mostrando ítems 1-8 de 8

        • Opciones de clasificación:
        • Relevancia
        • Título Asc
        • Título Desc
        • Fecha Asc
        • Fecha Desc
        • Resultados por página:
        • 5
        • 10
        • 20
        • 40
        • 60
        • 80
        • 100
        Thumbnail

        Uso cooperativo de Facebook en la planificación textual en la universidad 

        Cornelio Ramos, José Miguel (Universidad ORT Uruguay, Instituto de Educación, 2021)
        Acceso abierto
        El objetivo de esta investigación fue analizar los resultados sobre el uso cooperativo de Facebook obtenidos en una prueba de desempeño para planificar textos académicos en esquemas de redacción. La asignatura fue Nivelación ...
        Thumbnail

        Rendimiento académico y deserción de estudiantes universitarios de un curso en modalidad virtual y presencial 

        Gonzales López, Eduardo Fabio; Evaristo Chiyong, Inés Susana (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia, 2021)
        Acceso abierto
        La crisis sanitaria ha generado una rápida expansión de la virtualidad en la educación superior; incluso se espera que ésta mantenga una fuerte presencia, una vez superada la pandemia. Sin ...
        Thumbnail

        Distance education and student satisfaction regarding the pedagogical support services provided in virtual teaching-learning environments 

        León Velarde, César Gerardo; Chamorro-Atalaya, Omar; Morales-Romero, Guillermo; Quispe-Andía, Adrián; Trinidad-Loli, Nicéforo; Caycho-Salas, Beatriz; Gamarra-Mendoza, Sofía (International Association of Online Engineering, 2021)
        Acceso abierto
        The objective of this article is to know the satisfaction of students with online pedagogical support services, generated by the context of distance education due to the COVID-19 pandemic, which have been provided ...
        Thumbnail

        Study of mental states in online classes caused by COVID-19, using brain-computer Interface 

        Rojas Romero, Kain Corina; Herrera, Lucas; Auccahuasi, Wilver; Hilario, Francisco; Flores, Edward; Huaranja, Max; Linares, Oscar; Liendo, Milner; Ovalle, Christian; Bejarano, Patricia; Fuentes, Alfonso; Zamalloa, Leonidas; Sernaque, Fernando (Computing Research Society, 2021)
        Acceso abierto
        The pandemic caused by COVID-19, has achieved the confinement of people around the world, changing many habits and customs. Education is one of the areas where this aspect has caused many changes in the way of studying, ...
        Thumbnail

        Online education and engineering students' perception of pedagogical quality, in learning the process control course with MATLAB 

        León Velarde, César Gerardo; Chamorro-Atalaya, Omar; Ortega-Galicio, Orlando; Morales-Romero, Guillermo; Quispe-Andía, Adrián; Trinidad-Loli, Nicéforo; Gamarra-Mendoza, Sofía (International Association of Online Engineering, 2021)
        Acceso abierto
        The objective of this article is describingthe results obtained from the evaluation of perception in engineering students, regarding pedagogical qual-ity, in the context of online education; during the learning process of ...
        Thumbnail

        Inclusive education and remote education in rural areas of northern Peru 

        Leiva Bazan, Zulema Daria; Vilca-Apaza, Henry Mark; Sosa-Gutierrez, Fredy; Porras Roque, María Soledad; Zata Pupuche, Pedro Enrique; Colán Hernández, Bryam Alejandro (Society of Psychology and Education, 2022)
        Acceso abierto
        A documentary review was carried out on the production and publication of research papers related to the study of the variable Inclusive education and remote education in rural areas of northern Peru. The purpose of the ...
        Thumbnail

        Academic performance before and during the state of emergency due to COVID-19: analysis from the perspective of distance education 

        Ruiz Carrasco, Khaty Giannina; Chamorro-Atalaya, Omar; Olivares-Zegarra, Soledad; Atoche-Wong, Raquel; Anton-De los Santos, Marco; Fierro-Bravo, Maritte; Huaman-Flores, Elio; Huarcaya-Godoy, Madison; Chávez-Herrera, Carlos (Society for Research and Knowledge Management, 2022)
        Acceso abierto
        Faced with Covid-19, and the need to adapt to environments that guarantee continuity of educational service in the context of social distancing, many universities did not initially plan the mechanisms for adapting to the ...
        Thumbnail

        Interplaying factors of students personal characteristics in online learning modality: evidence in asian context 

        Alanya Beltran, Joel Elvys; Iqbal, Muhammad; Shet, Jayashree Premkumar; Alsaraireh, Mohammad Yousef; Rad, Dana; Ignat, Sonia; Hernández, Ronald M.; Sameem, Mohamed Aboobucker Mohamed (Sciedu Press, 2022)
        Acceso abierto
        Mapping the multidimensional impact of learner attributes on behavior demonstrates the importance of models in learning. To this purpose, we examined the correlations between strategies and student characteristics and ...

        Contáctanos

        Servicio de Atención al Estudiante (SAE)

        960 252 970

        Lima (01) 315 9600 | 0801 19600 (opción 1-1)

        Universidad Tecnológica del Perú | Política de Privacidad | Términos y Condiciones